Jednym z najpiękniejszych, o ile nie najpiękniejszym, kabrioletów osiemdziesiątych pierwszych targów w Genewie, jest Maserati GranCabrio Sport.
Między przednie koła Maserati GranCabrio Sport trafi wolnossący, benzynowy motor V8 o pojemności 4,7 litra. Legitymuje się on mocą 450 koni i maksymalnym momentem obrotowym 510 Nm (o 10 KM i o 20 Nm więcej względem "zwyczajnej" wersji) i współpracuje z 6-biegowym automatem ZF, uzbrojonym w "szybsze" oprogramowanie.
Choć najmocniejsze otwarte Maserati może pędzić z prędkością 285 km/h, to w porównaniu do pozbawionej przydomka Sport odmiany włoskim inżynierom udało się zmniejszyć zużycie paliwa o 6 proc. Poza zmianami w jednostce napędowej, pomajstrowali oni przy nastawach elektroniki sterującej zawieszeniem i sięgnęli po nawiercane tarcze hamulcowe.
Z zewnątrz Maserati GranCabrio Sport wyróżnia się dymionymi kloszami lamp, polakierowanym na czarno wlotem powietrza, dyskretnym ospojlerowaniem i - najważniejsze - nowym odcieniem nadwozia Rosso Trionfale, inspirowanym barwami wyścigowych Maserati z lat 50. W 1957 roku za kierownicą bolidu Maserati 250F w podobnym kolorze Juan Manuel Fangio zdobył swój piąty tytuł mistrza świata Formuły 1.
Sprzedaż Maserati GranCabrio Sport ruszy latem br.
Między przednie koła Maserati GranCabrio Sport trafi wolnossący, benzynowy motor V8 o pojemności 4,7 litra. Legitymuje się on mocą 450 koni i maksymalnym momentem obrotowym 510 Nm (o 10 KM i o 20 Nm więcej względem "zwyczajnej" wersji) i współpracuje z 6-biegowym automatem ZF, uzbrojonym w "szybsze" oprogramowanie.
Choć najmocniejsze otwarte Maserati może pędzić z prędkością 285 km/h, to w porównaniu do pozbawionej przydomka Sport odmiany włoskim inżynierom udało się zmniejszyć zużycie paliwa o 6 proc. Poza zmianami w jednostce napędowej, pomajstrowali oni przy nastawach elektroniki sterującej zawieszeniem i sięgnęli po nawiercane tarcze hamulcowe.
Z zewnątrz Maserati GranCabrio Sport wyróżnia się dymionymi kloszami lamp, polakierowanym na czarno wlotem powietrza, dyskretnym ospojlerowaniem i - najważniejsze - nowym odcieniem nadwozia Rosso Trionfale, inspirowanym barwami wyścigowych Maserati z lat 50. W 1957 roku za kierownicą bolidu Maserati 250F w podobnym kolorze Juan Manuel Fangio zdobył swój piąty tytuł mistrza świata Formuły 1.
Sprzedaż Maserati GranCabrio Sport ruszy latem br.